Sunday, June 3, 2012

دموکراسی ایرانی‌، سال ۲۰۱۲

  اگر مخالف شاهی، تو یک بچه مسلمون و خط امامی هستی‌

اگر طرفدار شاهی، تو یک عقب مونده ذهنی‌ هستی‌ که ۱۰۰ سال است از دنیا
اگر طرفدار موسوی هستی‌، نفهم، بیشور و احمقی
اگر ضّد موسوی هستی‌، تو یک خارج نشین ، لوس آنجلسی هیچی‌ نفهم هستی
اگر ترکی‌، نفهمی، و اگر فارس، بچه سوسول
اگر طرفدار کمونیستی یا ضدش،
اگر اصلاح طلبی یا بر انداز، اگر بهایی هستی‌ یا مسلمان یا  بی‌ دین،
اگر استقلالی هستی‌، یا تراکتوری یا پرسپولیسی، هر چی‌ هستی‌، در صورت مخالفت با من ، لقبی دارم که به تو بچسبانم، و ریشه تو را بزنم ، این است دموکراسی مدل ایرانی‌، سال ۲۰۱۲

دموکراسی ایرانی‌، سال ۲۰۱۵

من ایرانی‌م، تو هم ایرانی‌ هستی‌، من موسوی چی‌ هستم، تو شاه دوست، من مسلمانم، و تو مسیحی‌، من کردم، تو لٔر، یا شایدم
من ترکم و تو فارس، و دوستم عرب، چه فرق می‌کند، تو و من ایرانی‌ آزادی خواه هستیم، هر دو ایران را دوست داریم، و سهمی هر چند کوچک، ولی‌ برابر از آن داریم ..
تفاوت اگر داریم، باهم حرف می‌زنیم، بحث می‌کنیم، ولی‌ زبان توهین و تهمت را همان سال با جمهوری اسلامی خاک کردیم، مسلمانی یا مسیحی‌ یا بی‌ دین، یا بهایی، برای من یک ایرانی‌ محترمی ..
یادم میاید، اواخر سال ۲۰۱۲ بود، من موسوی چی‌، با دوست موسوی چیم بودیم، که تو طرفدار شاه آمدی، دوستم به تو توهین کرد، و من گفتم این راسم سبز بودن و ایرانی‌ بودن نیست ..
آری ، آن سال ها،  با امید و اتحادمان ایرانی‌ نو ساختیم، و امروز در سال ۲۰۱۵،  به هم فحش نمیدهیم، توهین نمی‌کنیم، تهمت نمی‌زنیم، در تفاوت‌ها با هم حرف می‌زنیم، بحث میکنیم، ولی‌ در آخر همه یکی‌ هستیم .. یکی‌ از جنس ایران و برای ایران ...

  من از امروز ، هر روز این نوشته را خواهم نوشت، و خواهم خواند ، تا ۲۰۱۵

No comments: