Saturday, July 2, 2011

آقای واحدی اشتباه می‌کنید

آقای واحدی اینکه شما به اصلاحات درون و بیرون حکومتی اعتقاد ندارید بسیار خوشحال کنند است، ولی‌ اینکه به خاتمی بگویید که نداشته باش تا محبوب باشی‌ دو نکته منفی‌ دارد :

۱. هدف رسیدن به آزادیست یا رسیدن به محبوبیت ؟ اولی‌ رو یه آزاد مرد میره، دومی‌ رو یه شیاد. آیا خاتمی رو دارید تشویق می‌کنید که دروغ بگوید و شیادی کند ؟و چیزی که اعتقاد ندارد را بگوید تا مردم چه چه و به‌‌ به‌‌ بگویند ؟

۲. یکی‌ از ایرادات بزرگ جامعه ما این است که عادت به دستور دادن و یا تهمت زدن به هم داریم، که این در جمهوری اسلامی به حد علی‌ خود رسید، برای پیام شما بیشتر جنبه زی کردن داشت تا صحبت و محکوم کردن داشت تا انتقاد و بحث.

۳. این آخری جنبه نظر شخصی‌ دارد و نه انتقاد، به نظر من حرف شما اشتباه است، متاسفانه خیلی‌ از ما ایرانی‌‌ها فکر می‌کنیم سرنگونی یعنی‌ رسیدن به آزادی !این فکر کاملا نتیجه افکار هیجانی و اشتباه است، و نتیجه آاش میشود انقلاب ۵۷، راه حل همانطور که داریوش همایون گفت، همانطور که مسعود بهنود گفت، همونطوری که موسوی و .. گفتند راه حل بلند مدت است و اینکه کشور ما نهاد‌های مدنیشو قوی کند، یعنی مردم یاد بگیرند مثل مثلا کشور فرانسه وقتی‌ اعتراضی دارند متحد و با برنامه اعتراض‌های معدنی کنند ، اعتصاب کنند .. این دموکراسی پایدار پدید می‌آورد، و با اندیشه انقلابی و هیجانی و .. کاملا متفاوت است. و احتیاج به صبر و ایستادگی زیاد دارد تا این فرهنگ در کشور ما جا بیفتد، یون وقت خامنه‌ای که سهل است خود خمینی هم بود ۲ روز به زیر میکشیدیمش ، همانطور که خمینی رو مجبور کردیم سال ۵۸ که از قانون‌ها بر ضدّ زنان کوتاه بیاید ... اگر آن اعتراضات ادامه پیدا میکرد ، ما امروز دموکراسی داشتیم ، افسوس که به خانه برگشتیم.

اینرو از این جهت گفتم ، که حرف‌های شما هیجانی بود و این هیجان برای ایرانیانی که مشغول تصمیم گیری هستند بسیار خطرناک است.

2 comments:

Anonymous said...

خدا رو شکر یکی تو بالاترین حرف حسابی زد، من نمی فهمم الان فرق بالاترین با کیهان چیه؟ تا هرکی دهن باز می کنه یه حرف می زنه که به مذاق بالاترینی ها خوش نمی آد همه یه دفعه پاچه اش رو می گیرن. حتماً باید مثل این آقای واحدی بی سر و ته و احساساتی و بچه گانه شعار داد تا همه تو بالاترین خوششون بیاد و هورا بکشن. والا بهنود خائنه، خاتمی خائنه، پس فردا اگه موسوی هم آزاد بشه و بگه اصلاحات خائنه
ممنون از مطلب تون

Anonymous said...

سلام دوست عزیز ایا تا بحال نشنیدهای که مگویند نرود میخ اهنی در سنگ خب هیچکس مخالف اصلاحات اما اصلاح چی هر چیزی شرایطی داره اینکه دایما بگوییم اصلاح مکنیم مشکلی حل نمیشود اگر میبینید افرادی از اصلاحات دلزده شده اند بخاطر اینکه میبینند حداقل از سال 76 تا به امروز هیچ چیز نتنها اصلاح نشده و موفقیتی نبوده
بلکه شرایط بدتر هم شده مثل تقلب و فساد اداری و وضعیت اقتصادی و تحریمها همه نشانگر پس رفت از سال 76 تا بحال میباشد ببینید امروز کجا قرار داریم و کرامت انسانی ما در جمهوری اسلامی به چه صورت است در ضمن یادمان نرود مردم نیروهای مثبتی برای یک سیاستمدار میباشند حال اگر استفاده کردند این نیروها افزایش پیدا میکنه وگرنه کاهش و ریزش شروع میشود ضمنا این که همیشه مردم مقصر باشند و دیگران خیر مثلا (اصلاح طلیان (
ظلم به مردمیه که 25 خرداد88 فهم خود را و عاشورای 88 خشم خود را نشان دادند اما از ان نیروهها کجا استفاده شد و حالا میگویند چشم ببندید روی خون نداها و سهرابها و بیایید رای بدهید این هر کاری میکنم برایم قابل قبول نیست موفق باشید.